Friss vezetőinket bemutató sorozatunk legfrissebb részében a nagymarosi telephelyünk új vezetőjével, Halász Sándorral beszélgettünk. Sándor idén január óta tölti be ezt a pozíciót, de akik az elmúlt tíz évben a környéken építkezésbe vagy felújításába fogtak, azok már biztosan jól ismerik. Vajon milyen tervei vannak a nagymarosi telephelyünkkel, és miben látja a jó vezetés titkát? Interjúnkból most megtudhatjátok!
Jól sejtem, hogy kiskorodban, ha megkérdezték mi leszel, ha nagy leszel, nem az volt a válaszod, hogy tüzépes vagy egy építőanyag kereskedés vezetője?
Igen, eltaláltad, bár az igazat megvallva már akkor sejthetem volna, mivel az óvodában házikó volt a jelem, úgyhogy lehet nem véletlen, hogy a nagymarosi Piramisnál dolgozom. Komolyra fordítva a szót 2009-ig nem voltak ilyen irányú terveim.
2009-ben mi történt?
A gazdasági válság közepén tarsolyomban egy Magyar Testnevelési és Sporttudományi Egyetemen szerzett sportvezetői diplomával és a Komlósi Oktatási Stúdióban sportújságírói szakon szerzett bizonyítványommal - dacára az ezen a területen tett folyamatos kísérleteimnek - nem sikerült hosszú távon elhelyezkednem. Parkoló pályára téve addigi ambícióim, alkalmazkodva a környezethez, éltem a helyzet adta lehetőséggel és jelentkeztem a Piramisba raktárosnak.
Válság idején nem az a jellemző, hogy állást hirdetnek a cégek. Milyen helyzet volt ez és miként történt?
Egy addig Nagymaroson dolgozó sofőr-raktáros átkerült Gödre, így a szezonra szükség volt valakire, aki nyáron a megnövekedett forgalomban besegít az áruk kiadásában. A későbbi vezetőm, Ábrahámné Edit fiának, Ábrahám Péternek köszönhetően értesültem a lehetőségről. A tulajdonos Juhász Jánosné Erzsikével és Edittel történt megbeszélést követően rövidesen munkába állhattam. Számomra is kihívást jelentett a nálam nem sokkal könnyebb, 50 kilós meszes zsákok emlegetése, de nekik és Papp Károly raktárvezetőmnek is hálával tartozom, hogy láttak bennem fantáziát.
Mivel most itt beszélgetünk, felteszem a szezon végén nem ért véget a zsákok emelgetése…
Nem, még nem. Októberben ugyanis megkértek, hogy maradjak még egy kicsit az év végi leltárig - aztán röviddel utána, egy raktáros kiválásával, már állandó munkatársként számítottak rám. Ahogy mondani szokták ,,a többi meg már történelem”.
Azért ne menjünk el emellett ilyen gyorsan. Mi történt ez alatt a 12-13 év alatt?
Rengeteg minden. Még két évet dolgoztam raktárosként, ez idő alatt szereztem targonca jogosítványt, és párszor még fuvarba is mentem a sofőrökkel. Mikor már azt hittem, hogy mindent tudok, bekerültem az irodába, Edit, Pethes Gabi pénztáros és Hansághy Zsolti, értékesítő mellé, hogy a polcok feltöltésével, az áruk bevételezésével és cikkszámozásával segítsem a munkájukat. Ekkor döbbentem rá, hogy az áruk jó néhány részével nem is találkoztam, maximum egy-egy termék áruátvételének erejéig… újabb két év tanulási idő következett, mely során minden kollégától, de legfőképp Edittől kaptam rengeteg segítséget.
Aztán jöttek más feladatok is…
Ez alatt a két év alatt beletanultam az értékesítésbe, de ha a pénztárban kellett helyettesíteni, akkor is lehetett rám számítani. Ez volt az az időszak, amit igazán kedveltem, mivel a megszerzett tudás birtokában már egy kisebb ügyfélkört is ki tudtam alakítani, akik akár ajánlatkéréseik, vásárlásaik alakalmával már direkt engem kerestek. Időközben a kis üzlethelyiséget áruház méretűre bővítettük, ahol már stabil helyem volt: eleinte a bejárattal szemközt, ahonnan még hol a csavaros pulthoz, hol a pénztárba is volt időm beugrani. A mostani ügyfél- és áruforgalom mellett ez ma már elképzelhetetlen lenne.
Ehhez a fejlődéshez egy jó vezető is szükséges, jól gondolom?
Teljes mértékben, de egy jó csapat is kell hozzá. Akárcsak a sportban, az egyik a másik nélkül nem lehet hosszú távon sikeres. Tudni kell, hogy jó pár kolléga van, aki nem négy-öt, hanem 10, 15, vagy akár több mint 20 éve dolgozik nálunk és remek motorjai is ennek a remek társaságnak, amit a telephelyvezetőnk, Edit nagy műgonddal rakott össze. Mindezt úgy, hogy nemcsak kiosztotta a mindennapi feladatokat, de a munkából is kivette a részét. Ennek a harminc éves folyamatos építkezésenek azonban meg is volt az eredménye.
Mint például?
Elődöm, Edit vezetői munkájáról sokat elárul, hogy a telephely évről-évre mind magasabb forgalommal zárta az évet az előzőhöz képest. Erre, figyelembe véve az elmúlt évek piaci környezetét, nem biztos, hogy mindenki felkapja a fejét, de az, hogy ez a már a válsággal terhelt kétezres évek végén is így volt, az nem véletlen. De említhetném a próbavásárlások kimagasló eredményeit is.
Mióta az újHÁZ Centrum próbavásárlásokkal országos szinten monitorozza a telephelyek értékesítői munkáját, azóta a nagymarosi telephely folyamatosan a dobogón végzett. Nem beszélve a vásárlói étékelésekről a Google oldalunkon.
Azért csak beszéljünk róla!
Azt javaslom, beszéljenek inkább az ügyfeleink, akik véleményükkel megtiszteltek bennünket. 500 értékelés 4.8-as átlaggal… szerintem olyan ,,örökség”, amit csak szinten kell tartani.
Ha már örökség… mikor tudtad meg, hogy Te „öröklöd” meg a nagymarosi telephely vezetői székét?
Hivatalosan tavaly, a helyettesi kinevezésem előtt nem sokkal értesítettek a felkérésről, de én már előtte is úgy éreztem, hogy ez „benne van a levegőben”. Edittől ugyanis sok segítséget, megértést és szabadságot kaptam a munkámban, amit az alapok lefektetése után a számomra legideálisabb körülmények között tudtam végezni. Így mindig megfelelő sorrendben, ütemben tudtam eltanulni az új pozíciómmal rám váró vezetői feladatok elvégzésének mikéntjét. Ma is hálás vagyok neki, hogy megbízott bennem. Olyan szilárd lábakon álló eredményeket és folyamatokat hagyott hátra, amire vezetőként igen kényelmes építkeznem.
Feltételezem a meglévő képességeinek is hasznát tudod venni
Az már mindenképpen egy nagy előny, hogy végig jártam a szakmai ranglétrát, és tudom milyen kint a hidegben árut kiadni, vagy milyen az, ha egy ügyfél tőlem várja egy probléma megoldását. Ezek a helyzetek megtanítják az embert az empátiára, a türelemre, és a megoldás orientált gondolkodásra. A vezetői pozíció azonban szerintem elképzelhetetlen a felelősségvállalás és a precíz munkavégzés nélkül. Természetesen még számos olyan dolog van, amit még tanulnom és fejlesztenem kell – ám ha ezzel tisztában van az ember, már meg is tette a sikerhez vezető út nagy részét.
Mit jelent számodra a siker?
Ez jó kérdés. Voltaképp több szempontból is meg lehet közelíteni ezt a kérdést, de számomra, telephelyvezetőként az jelenti a sikert, ha az ügyfeleink és a munkatársaim is elégedettek.
Az ügyfelek mikor elégedettek?
Erre sem könnyű egyértelmű választ adni, mert elég széles spektrumon mozognak a vásárlóink; a kivitelezőktől kezdve, a családi házas, vagy vendégház-tulajdonosokon át, a főleg tavasztól- őszig a környéken tartózkodó víkendesekig nagyon sokan térnek be hozzánk, más-más igényekkel, melyeknek igyekszünk megfelelni. Éppen ezért elég széles termékkínálattal rendelkezünk, és aminek nem tudunk az üzletben helyet szorítani, azt is rövid időn belül be tudjuk rendelni.
A kivitelezők és az ezermesterek számára vannak elektromos barkács és kézi szerszámaink, vágókorongjaink, munkaruházatunk, egyéb kiegészítőink. A hétvégiház tulajdonosok is megtalálják, amit keresnek: a faszéntől kezdve a lábtörlőig, a kandallótól és annak tartozékaitól kezdve a fűnyírógépekig nagyjából minden megtalálható nálunk. A legújabb beszerzésünk például a napvitorla – úgy éreztük, hogy lenne rá kereslet, így már az is van. Persze a gyerekes családokra is gondoltunk, így vannak műanyag homokozók, kisasztalok, kisszékek, de még kis játékfűnyíró is, ha a gyerkőc ,,segíteni” szeretne a kerti munkákban.
Lehet ezt még fokozni?
Szerintem lehet és kell is! Mi ezen dolgozunk. A legtöbb embernek az ideje a legdrágább, és ha a számára szükséges legfontosabb dolgokat egy helyen meg tudja venni - mindezt kedves, családias kiszolgálás mellett -, akkor nem valószínű, hogy tovább megy.
Igyekszünk minél szélesebb termékkínálattal, ügyfélközpontú kiszolgálással megfelelni vásárlóinknak, de a Piramis által kínált olyan szolgáltatások is megtalálhatóak nálunk is, mint az Otthonfelújítási támogatás teljeskörű ügyintézése.
A mai digitális korban, mikor szinte bármi megvásárolható az online felületeken, amivel hosszútávon versenyképesek tudunk lenni, az a mi általunk hozzáadott emberi értékek: mindazon tudás és tapasztalat, amit a visszajelzések alapján leginkább értékelnek a hozzánk rendszeresen visszatérő ügyfeleink.