Idén év elején egy nagy személyi változás történt a Piramisban. 17 évnyi piramisos munkaviszony után pénzügyi vezetőnk, Homokiné Reini nyugdíjba vonult. Utódja, Bőgér-Fitos Marianna a betanulásos időszak után február elseje óta hivatalosan is Reini utódaként vezeti a pénzügyet. A következő pár kérdés során alkalmatok nyílik jobban megismerni őt.
Honnan érkeztél a Piramis pénzügyi vezetői pozíciójába, illetve milyen tapasztalattal a hátad mögött kezdted el nálunk a munkát?
Hivatalosan idén, február 1-e óta töltöm be a pénzügyi vezető pozícióját a Piramisnál. Az elmúlt 14 évben gazdasági vezetőként dolgoztam egy multinacionális cégnél és egy magyar tulajdonú cégcsoportnál. Az előző munkahelyem Budapesten volt, ahová Vácról jártam be dolgozni - két óvodás korú gyermekem mellett. Több időt szerettem volna tölteni a családommal, így a környékem kezdtem el keresni a lehetőséget. A Piramisnak nagyon jó híre van és szívesen csatlakoztam volna; így amikor megtudtam, hogy megnyílik a pozíció, megpályáztam.
Mi volt az első benyomásod a cégről?
Elődöm, Homokiné Reini nagyon hosszú ideig, a kollégák szeretetétől övezve, profin vezette a pénzügyet, így a pótlása nem kis feladat. Szerencsére a betanulási szakaszban Ő nagyon sokat segített nekem a tempó felvételében, illetve a munkatársak és a vezetők részéről is nagyon kedves és támogató légkör vesz körül az első pillanattól kezdve. Ez hihetetlenül megkönnyíti egy új belépő kolléga dolgát.
Milyen feladatok alkotják a munkádat?
Egyrészt az olyan napi operatív feladatok, mint a banki utalások, hitelbiztosítással kapcsolatos ügyek intézése, másrészt pedig a cég egészét érintő pénzügyi terület támogatása, a cég stratégiai terveinek megfelelő pénzügyi folyamatok aktualizálása.
Mit élvezel a legjobban a munkádban?
Azt, amikor látom, hogy a kollégák és jómagam keze nyomán a gazdasági részleg tökéletesen működik, és megfelelő, biztonságos hátteret tudunk nyújtani a cég többi társterülete és a vezetőség számára. Szeretem a munkafolyamatokat csiszolni, az éppen aktuális piaci és belső elvárásokhoz igazítani. Egy ennyire dinamikusan fejlődő cég esetében, mint a Piramis, a munkafolyamatok elvárásokhoz történő igazítása különösen fontos. Mivel volt már lehetőségem a korábbiakban új pénzügyi-számviteli rendszereket bevezetni, van tapasztalatom ebben és nagyon élvezem, ha a közösen átgondolt és kialakított rendszer hatékonyan, a kollégák megelégedésére működik. Ez remek érzés!
Szerinted mik azok az emberi tulajdonságok, amik elengedhetetlenek ehhez a pozícióhoz?
A szakma által megkövetelt olyan tulajdonságokon kívül, mint a komplex, stratégiai gondolkodás, a precizitás, a vezetői-tulajdonosi szemlélet, úgy gondolom, hogy néhány olyan soft skill is sokat hozzá tud tenni a közös eredményekhez, mint a lojalitás és az emberség. Nagyon örülök, hogy a Piramisnál mindezeket értékelik és biztos vagyok benne, hogy - hála a vállalati kultúrának - hosszú távon is eredményes, jó hangulatú lesz a közös munka.